Στα πλαίσια της Παγκόσμιας
Ημέρας Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή (Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019), μια
δημιουργική δραστηριότητα που θα μπορούσαμε να κάνουμε στο σχολείο είναι η
δημιουργία ενός σύντομου κειμένου που μπορεί να πάρει τη μορφή φυλλαδίου.
Το σημαντικό είναι μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές να μάθουν να ενεργούν ως
αυριανοί ενεργοί πολίτες, εκφράζοντας ελεύθερα τη γνώμη τους με τη χρήση
επιχειρημάτων και αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη και το διάλογο ως μέθοδο
επίλυσης των προβλημάτων, παράλληλα με την ευαισθητοποίησή τους για το
περιβάλλον και τη διαμόρφωση στάσεων και αξιών προστασίας του περιβάλλοντος.
Στους παιδαγωγικούς στόχους αυτής της δραστηριότητας συμπεριλαμβάνονται: Να
μάθουν οι μαθητές για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, να συζητήσουν για την
ανθρώπινη συμβολή στην κλιματική αλλαγή, να γνωρίσουν τις επιπτώσεις της
κλιματικής αλλαγής στον άνθρωπο, τη φύση και την οικονομία, να αναζητήσουν
εναλλακτικές λύσεις αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, να
δράσουν για την προστασία της φύσης και των ανθρώπων που πλήττονται περισσότερο
από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Το φυλλάδιο αυτό μπορεί να απευθύνεται:
·
Στους
συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς ή την τοπική κοινότητα.
·
Στα Μέσα
Μαζικής Ενημέρωσης
Μια απλή δομή του κειμένου -
φυλλαδίου
Μια απλή δομή της Επιστολής που θα φτιάξουμε μπορεί να
είναι η ακόλουθη:
1η παράγραφος/ Ενότητα: Εξηγούμε το φαινόμενο του θερμοκηπίου
2η παράγραφος / Ενότητα: Ποια είναι η ανθρώπινη συμβολή στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική
αλλαγή
3η παράγραφος / Ενότητα: Ποιο είναι το πρόβλημα και οι συνέπειές του για τους ανθρώπους, τη
φύση και την οικονομία; (Μπορεί να γίνει και τρεις επιμέρους υπο-ενότητες:
μία για επιπτώσεις στους ανθρώπους, μία για επιπτώσεις στη φύση και μία για
επιπτώσεις στην οικονομία)
4η παράγραφος / Ενότητα: Ποιες είναι οι λύσεις που προτείνουμε;
5η παράγραφος / Ενότητα: Τι μπορεί να κάνει ο κάθε πολίτης, ο Δήμος, η Περιφέρεια, η κυβέρνηση;
(Μπορεί να γίνει τέσσερις επιμέρους υπο-ενότητες, μία για την κυβέρνηση, μία
για την Περιφέρεια, μία για το Δήμο, μία για τον κάθε πολίτη).
6η παράγραφος /Ενότητα: Κλείνουμε συνοψίζοντας με σύντομο
τρόπο την πρότασή μας.
Μία επιπλέον Ενότητα/παράγραφος είναι η παρουσίαση του
συντάκτη/ών του κειμένου (με πολύ σύντομο τρόπο, ποιος ή ποιοι έφτιαξαν αυτό το
κείμενο.
Αυτή είναι μια ενδεικτική δομή ενός κειμένου.
Εννοείται ότι μπορούμε να την κάνουμε πιο περίπλοκη, προσθέτοντας στοιχεία,
αριθμούς, λόγια που είπαν σημαντικοί άνθρωποι και ειδικοί σχετικά με το θέμα
κλπ.
Ένα φυλλάδιο
εννοείται ότι είναι καλό να έχει εικόνες κι εδώ δεν υπάρχει καλύτερος εικονογράφος από τους
μαθητές της τάξης μας. Η δική τους εικονογράφηση μπορεί να είναι μοναδική και
να συνδυαστεί με τα κείμενα, αξιοποιώντας ιδιαίτερες ικανότητες των μαθητών
μας, προσφέροντάς τους ικανοποίηση κι αυτοεκτίμηση και συμβάλλοντας στη
δημιουργία ενός ελκυστικού φυλλαδίου, είτε χειρόγραφου είτε με τη χρήση κάποιων
ψηφιακών εργαλείων και υπολογιστών.
Εργαλεία που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για τη
δημιουργία ενός φυλλαδίου είναι προγράμματα όπως το WORD ή το PUBLISHER που υπάρχουν στους περισσότερους
υπολογιστές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου