Στα πλαίσια της Παγκόσμιας
Ημέρας Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή (Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019), μια
δραστηριότητα δημιουργικής γραφής που θα μπορούσαμε να κάνουμε στο σχολείο
είναι η συγγραφή μιας Επιστολής για την Κλιματική Αλλαγή.
Το σημαντικό είναι μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές να μάθουν να ενεργούν ως
αυριανοί ενεργοί πολίτες, εκφράζοντας ελεύθερα τη γνώμη τους με τη χρήση
επιχειρημάτων και αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη και το διάλογο ως μέθοδο
επίλυσης των προβλημάτων, παράλληλα με την ευαισθητοποίησή τους για το
περιβάλλον και τη διαμόρφωση στάσεων και αξιών προστασίας του περιβάλλοντος.
Η Επιστολή αυτή μπορεί να απευθύνεται:
·
στο Δήμαρχο
και το Δημοτικό Συμβούλιο της περιοχής του σχολείου
·
Στον
Περιφερειάρχη και το Περιφερειακό Συμβούλιο
·
Στην
κυβέρνηση
·
Στα Μέσα
Μαζικής Ενημέρωσης
Μια απλή δομή της Επιστολής
Μια απλή δομή της Επιστολής που θα φτιάξουμε μπορεί να
είναι η ακόλουθη:
Προς
(Σε ποιον
απευθύνεται η επιστολή)
1η παράγραφος: Συστηνόμαστε. Ποιοι είναι αυτοί που
γράφουν την επιστολή.
2η παράγραφος: Για ποιο λόγο γράφουμε την
επιστολή; (θέμα)
3η παράγραφος: Ποιο είναι το πρόβλημα και οι
συνέπειές του για τους ανθρώπους, τη φύση και την οικονομία;
4η παράγραφος: Ποιες είναι οι λύσεις που
προτείνουμε;
5η παράγραφος: Τι πιστεύουμε ότι μπορεί να κάνει
αυτός στον οποίο απευθύνεται η επιστολή;
6η παράγραφος: Κλείνουμε συνοψίζοντας με σύντομο
τρόπο την πρότασή μας.
Αυτή είναι μια ενδεικτική δομή ενός κειμένου.
Εννοείται ότι μπορούμε να την κάνουμε πιο περίπλοκη, προσθέτοντας στοιχεία,
αριθμούς, λόγια που είπαν σημαντικοί άνθρωποι και ειδικοί σχετικά με το θέμα
κλπ.
Την επιστολή μας τη στέλνουμε ή / και τη
δημοσιοποιούμε, εάν θέλουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου